Spis treści
Twoja firma w końcu powstała, teraz musisz pomyśleć o tym, żeby było o niej głośno. Twoim celem jest sprawienie, aby ludzie o tym mówili i w ten sposób rozwijali Twoje obroty. Obejmuje to wizerunek firmy, jej produkty/usługi i reputację. Aby pomóc Ci rozwinąć swoją reputację, skupimy się na 10 technikach, które są nieomylne, choć niektórzy ludzie błędnie je zaniedbują.
Przyjaciele i rodzina, o których nigdy nie można zapomnieć.
Targi – skarbnica wiedzy.
Ty jesteś przedsiębiorcą! Aby wyjaśnić to osobom z Twojego otoczenia, pomyśl o wizycie na targach branżowych. Są one bardzo skuteczne i dają Ci szansę na zbudowanie reputacji wśród innych przedsiębiorców/firm i Twojej grupy docelowej. Na liście znajdują się również aperitify, spotkania networkingowe i biznesowe. Możesz łatwo nawiązać kontakty z przyszłymi partnerami.
Internet.
Choć tradycyjne metody nadal się sprawdzają, okazuje się, że komunikacja w wersji 2.0 ma niebagatelne znaczenie. Między animacją sieci społecznościowych, systemami e-mailingowymi i narzędziami Adwords, jest jasne, że wykorzystując Internet i jego różne możliwości, uda Ci się szybko zaistnieć. Co więcej, ta metodologia została przyjęta przez wiele firm i w krótkim czasie udowodniła swoją wartość, a jeśli ją zignorujesz, ryzykujesz, że przegapisz najnowsze trendy w wydajności komunikacji.
Wydarzenia we wszystkich ich formach.
Darmowe próbki – niekwestionowana atrakcja.
Dystrybucja próbek jest jednym z filarów marketingu. Niezależnie od tego, czy jest to produkt czy usługa, zaoferuj swoim klientom próbki, które mogą oni rozdawać swoim klientom. To pomoże Ci dowiedzieć się o Twojej firmie, a informacja zwrotna powinna być więcej niż pozytywna!
Partnerstwa – możliwości otwierania nowych perspektyw.
Korzystanie z bazy danych.
Czy jesteś już dobrze znany i chcesz zwiększyć swoją reputację? Nic prostszego. Wykorzystaj istniejącą bazę danych klientów. Przeglądając dane kontaktowe swoich klientów, możesz skontaktować się z nimi ponownie lub powiedzieć im o nowym produkcie/usłudze. Możesz też po prostu zapytać ich, czy są zadowoleni i jak możesz usprawnić ten proces.
Marketing szeptany – zawsze skuteczny.
Innym sposobem na zwiększenie reputacji firmy jest wykorzystanie marketingu szeptanego. W zamian za prezenty lub rabaty, zaoferuj swoim klientom sponsoring. Za każdego nowo pozyskanego klienta otrzymują oni prezent lub specjalną ofertę. Ta metoda jest znana z dywersyfikacji bazy klientów i, oczywiście, aby uzyskać słowo na temat swojej firmy.
Dystrybucja ulotek.
Niedroga metoda, dystrybucja ulotek w regionie jest znany przynieść w ludzi. Choć technika ta nie wymaga dużego wysiłku, to jej efekty są widoczne w dłuższej perspektywie. Od skrzynek na listy po drogi publiczne, powołaj specjalny zespół zajmujący się dystrybucją ulotek.
Media.
Podczas budowy marketingu swojej firmy, pomyśl o przyciągnięciu mediów do siebie. Jeśli tylko zaoferujesz interesujące i przede wszystkim atrakcyjne treści, będą skłonni je publikować.