Twoja firma w końcu powstała, teraz musisz pomyśleć o tym, żeby było o niej głośno. Twoim celem jest sprawienie, aby ludzie o tym mówili i w ten sposób rozwijali Twoje obroty. Obejmuje to wizerunek firmy, jej produkty/usługi i reputację. Aby pomóc Ci rozwinąć swoją reputację, skupimy się na 10 technikach, które są nieomylne, choć niektórzy ludzie błędnie je zaniedbują.

Przyjaciele i rodzina, o których nigdy nie można zapomnieć.

Minęło już kilka dni od założenia firmy, więc nadszedł czas na najważniejszą fazę komunikacji. Poproś swoich przyjaciół i rodzinę, aby stali się Twoimi ambasadorami. Daj im chwyt sprzedażowy i opowiedz o swojej misji, perspektywach i pasji. Co więcej, dobra prezentacja z odpowiedziami na wszelkie obiekcje, jakie mogą mieć, pomoże im przekonać klientów i bardzo szybko, mądrze i rzeczowo o tym opowiedzą.

Targi – skarbnica wiedzy.

Ty jesteś przedsiębiorcą! Aby wyjaśnić to osobom z Twojego otoczenia, pomyśl o wizycie na targach branżowych. Są one bardzo skuteczne i dają Ci szansę na zbudowanie reputacji wśród innych przedsiębiorców/firm i Twojej grupy docelowej. Na liście znajdują się również aperitify, spotkania networkingowe i biznesowe. Możesz łatwo nawiązać kontakty z przyszłymi partnerami.

Internet.

Choć tradycyjne metody nadal się sprawdzają, okazuje się, że komunikacja w wersji 2.0 ma niebagatelne znaczenie. Między animacją sieci społecznościowych, systemami e-mailingowymi i narzędziami Adwords, jest jasne, że wykorzystując Internet i jego różne możliwości, uda Ci się szybko zaistnieć. Co więcej, ta metodologia została przyjęta przez wiele firm i w krótkim czasie udowodniła swoją wartość, a jeśli ją zignorujesz, ryzykujesz, że przegapisz najnowsze trendy w wydajności komunikacji.

Wydarzenia we wszystkich ich formach.

Jak sprawić, by o Twojej firmie było głośno dzięki eventom? To pytanie już się nie pojawia! Wystarczy spojrzeć na wiele wydarzeń organizowanych wokół Ciebie. Załóżmy, że sprzedajesz produkty ekologiczne, w tym przypadku załóż rynek specjalizujący się w produkcji ekologicznej. W każdym razie, nie wahaj się wziąć udziału. Eventy nie ograniczają się tylko do dużych wydarzeń. Powinieneś wykorzystać wszystkie możliwości, choćby najmniejsze, które otwierają dla Ciebie kanał współczucia. Studiowanie tego, co robi konkurencja, ale także tego, co robią firmy spoza branży, podsunie Ci pomysły, które mogą okazać się trafne.

Darmowe próbki – niekwestionowana atrakcja.

Dystrybucja próbek jest jednym z filarów marketingu. Niezależnie od tego, czy jest to produkt czy usługa, zaoferuj swoim klientom próbki, które mogą oni rozdawać swoim klientom. To pomoże Ci dowiedzieć się o Twojej firmie, a informacja zwrotna powinna być więcej niż pozytywna!

Partnerstwa – możliwości otwierania nowych perspektyw.

Ważne jest, aby wiedzieć, że partnerstwo jest doskonałym sposobem na rozwój reputacji firmy. Pierwszym krokiem jest analiza i identyfikacja potencjalnych partnerów, upewniając się, że nie są oni bezpośrednimi konkurentami. Zaproponuj im współpracę opartą na logice „win-win”. Na przykład, jeśli projektujesz suknie ślubne, spróbuj skontaktować się z organizatorami przyjęć i znaleźć sposób na współpracę, lub z producentem akcesoriów, który z chęcią znajdzie możliwości sprzedaży swoich produktów.

Korzystanie z bazy danych.

Czy jesteś już dobrze znany i chcesz zwiększyć swoją reputację? Nic prostszego. Wykorzystaj istniejącą bazę danych klientów. Przeglądając dane kontaktowe swoich klientów, możesz skontaktować się z nimi ponownie lub powiedzieć im o nowym produkcie/usłudze. Możesz też po prostu zapytać ich, czy są zadowoleni i jak możesz usprawnić ten proces.

Marketing szeptany – zawsze skuteczny.

Innym sposobem na zwiększenie reputacji firmy jest wykorzystanie marketingu szeptanego. W zamian za prezenty lub rabaty, zaoferuj swoim klientom sponsoring. Za każdego nowo pozyskanego klienta otrzymują oni prezent lub specjalną ofertę. Ta metoda jest znana z dywersyfikacji bazy klientów i, oczywiście, aby uzyskać słowo na temat swojej firmy.

Dystrybucja ulotek.

Niedroga metoda, dystrybucja ulotek w regionie jest znany przynieść w ludzi. Choć technika ta nie wymaga dużego wysiłku, to jej efekty są widoczne w dłuższej perspektywie. Od skrzynek na listy po drogi publiczne, powołaj specjalny zespół zajmujący się dystrybucją ulotek.

Media.

Podczas budowy marketingu swojej firmy, pomyśl o przyciągnięciu mediów do siebie. Jeśli tylko zaoferujesz interesujące i przede wszystkim atrakcyjne treści, będą skłonni je publikować.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz swój komentarz!
Proszę wpisać tutaj swoje imię