Czy kotlety warzywne mogą stanowić smaczny i zbilansowany posiłek? Wiele osób zapewne nie próbowało jeszcze w kuchni zupełnie nowego przepisu, który umożliwia przygotowanie kotletów z warzyw. Ci, którzy takie kotlety jedli, przyrządzają je ponownie ponieważ są nie tylko smaczne, ale również zdrowe, łatwe w przygotowaniu i pozwalają ograniczyć mięso w codziennej diecie. Kotlety warzywne to posiłek atrakcyjny także dla dzieci, które zwykle nie przepadają za warzywami. Dzięki temu przepisowi łatwiej będzie zaspokoić dzienne zapotrzebowanie na warzywa, witaminy i minerały. Bezmięsny obiad może być pierwszym krokiem dla osób, które chciałyby przejść na dietę wegetariańską czy wegańską, lecz mają wątpliwości lub nie do końca wiedzą, jak się do tego zabrać. Bogactwo użytych warzyw sprawia, że kotlety zyskują znakomity smak, dostarczają wielu witamin ale również wyglądają niezwykle kolorowo i apetycznie.

Składniki

Obraz Monoar Rahman Rony z Pixabay

Do przygotowania warzywnych kotletów wykorzystamy: czerwoną i żółtą paprykę, cebulę, dwie marchewki, dwa ząbki czosnku, 100 g żółtego sera, jajko, łyżeczkę majonezu, łyżeczkę mielonej słodkiej papryki, natkę pietruszki, sól, pieprz, a do smażenia dodatkowo bułkę tartą i olej.

Przepis

Przygotowujemy warzywa: myjemy, z papryk usuwamy gniazda nasienne, obie papryki kroimy w kostkę. Marchewkę i żółty ser ścieramy na tarce o dużych oczkach. Cebulę kroimy w niewielką kostkę, czosnek i natkę pietruszki siekamy.

Cebulę szklimy na dwóch łyżkach oleju, dodajemy marchewkę i paprykę. Smażymy przez kilka minut, regularnie mieszając. Dodajemy czosnek i smażymy jeszcze przez dwie minuty. Wrzucamy natkę pietruszki. Otrzymaną masę przekładamy do miski i odstawiamy do ostygnięcia.

Do miski wbijamy jajko. Dodajemy żółty ser, majonez, sól, pieprz oraz bułkę tartą. Dłońmi nabieramy porcje masy i formujemy z nich niewielkie kotlety, które następnie obtaczamy w bułce tartej.

Przygotowane kotlety smażymy na rozgrzanym oleju i na średnim ogniu aż nabiorą złotego koloru. Podajemy z ulubionymi dodatkami. Smacznego!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz swój komentarz!
Proszę wpisać tutaj swoje imię